HOKUS HIKUS HENDE HOCH! Gra terenowa
Wymyślanie to niezła zabawa i sporo główkowania. Chodzi o to, żeby za pośrednictwem gry można było się przenieść do osobnego świata, odbyć podróż w czasie i przestrzeni. Im bardziej precyzyjna konstrukcja gry, tym lepszy ten „efekt przeniesienia” dla uczestników – mówi Magda Urbańska, jedna ze współautorek łaźniowych gier typu escape room.
Pierwsza gra, którą wymyślałyśmy z dziewczynami – z działu promocji teatru – to byli Architekci Wyobraźni we wnętrzach Teatru Łaźnia Nowa, zrealizowana na Międzynarodowy Dzień Teatru w marcu tego roku. Wykorzystaliśmy do zagadek całą przestrzeń teatru – za jej pośrednictwem pokazywaliśmy zarówno jego historię, ale i poszczególne przedstawienia. To była też niezwykła okazja dla uczestników, by zobaczyć przestrzenie i pomieszczenia na co dzień dla widzów niedostępne. Na przykład nasza palarnia na czas gry stała się przestrzenią ze „Skowytu” – oddawała specyficzny klimat luzu i swobody.
Poprzednia gra została tak znakomicie odebrana, że postanowiliśmy przenieść ją w plener. Teren wokół Zalewu Nowohuckiego jest świetnym miejscem do aranżowania tego typu zabaw. Tym razem przygotowaliśmy grę Elementa Alchemica. W poszukiwaniu zaginionego kwiatu paproci i wzięłyśmy na warsztat temat alchemii – skrzyżowania nauki i magii. Zagadki nie były łatwe. W ich tworzeniu inspirowałyśmy się postaciami słynnych alchemików: od średniowiecza po współczesność, na warsztat braliśmy zarówno prawdziwe postaci historyczne i niemal bajkowych „czarodziejów”. Bawiłyśmy się elementami nauki, które świetnie pasowały do zagadek: pierwiastkami chemicznymi, liczbami, ale i elementami świata baśniowego: symbolami, zaklęciami.
Zadania nie mogą być zbyt proste, bo wtedy nie ma zabawy. A żeby uczestnicy nie zgadli rozwiązania zbyt szybko, było ono zaszyfrowane: dopiero na samym końcu można było zamienić odgadnięte w kolejnych stanowiskach cyfry na litery, które składały się na całość rozwiązania
To nie koniec gier terenowych na Bulwar(t)cie. W sierpniu Podróż za jeden uśmiech. W poszukiwaniu zagubionego wędrowca. Będziemy eksploatować motyw podróży, wędrówek, map i wojaży. Z pewności będzie równie ciekawie!
Gra terenowa – fotorelacja.
Fot. Małgorzata Lech